salsa/tufte

Wednesday, February 15, 2006

Curriculum di ballo

Maestro ba oss om å lage en danse-CV til neste trening, slik at de kunne lage en skryteside på hjemmesiden. Vel vitende om at de andre har drevet med klassisk dans o.l siden de var en neve store, gruer jeg meg til å lage CV utav følgende:

2003 - 2005: Cubansk salsa, BSI dans
2005 - æh, nå: Los Angeles style salsa, Oasi Latina

Kan jo like gjerne bare skrive det på en post-it lapp. Så kom jeg på at jeg klarte å dra med meg en motvillig Ex på Standard & Latin grunnkurs en gang, og dermed har jeg en lykksalig mulighet til å få litt kjøtt på CV-skjelettet. Vi "lærte" jo hele syv danser, disse må listes hver for seg. "Har i tillegg studert samba, rumba, cha-cha, tango, vals, jive og en til (må finne ut hva heter)".

I desperasjon lurte jeg på om jeg skulle ta med leikaring-erfaringen fra min barndom også, men for det første mistenker jeg at konseptet er ukjent her i de sydlige breddegrader og dessuten frykter jeg at noen kan komme til å be om en demonstrasjon og at jeg må hoppe meg rundt i polka til alles spott og spe. Så jeg får heller bruke stor font og levere fra meg fire-linjersen med så my stolthet som jeg klarer å skrape sammen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home